Jutustelua toimittajien kesken
+8
Sinsaukko
Maitokahvi
puhelintolppa
Vefna
Leah
Prue
Adalmine
Lottu
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Jutustelua toimittajien kesken
Kiinnostaisiko sinua ryhtyä Simoguen toimittajaksi? Onko sinulla juttuehdotuksia valmiina vai oletko muuten vain intoa täynnä? Sehän sopii! Vastaa tähän viestiin tai lähetä minulle yksityisviestiä, ja hyvin suurella todennäköisyydellä sinut valitaan toimittajaksemme.
Tarvitsemme...
- toimittajia
- toimittajia
- toimittajia
- ideoiden keksijiä
Tarvitsemme...
- toimittajia
- toimittajia
- toimittajia
- ideoiden keksijiä
Viimeinen muokkaaja, Lottu pvm To Heinä 10, 2008 10:50 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Muoksin otsikkoa, Lottu)
Vs: Jutustelua toimittajien kesken
Voisin tulla toimittajaksi, jos minulla olisi Sims, jotta voisin ottaa kuvia.
Tai siis, minulla on Sims, mutta jostain syystä se ei asennu tähän koneelle.
Tai siis, minulla on Sims, mutta jostain syystä se ei asennu tähän koneelle.
Vieraili- Vierailija
Jos haluat, voimme auttaa sinua löytämään syyn sille, miksei se Sims toimi. Tee uusi topic kohtaan "The Sims 2". Hyvä, että toimittajaehdokkaita löytyy! /offia...
Toimittajaks tai ideoitten keksijäks
MINÄ!MINÄ!MINÄ! Varmaan paremmin ideoitten keksijäks kun en oo mikään hyvä kirjottaa mut ihan miten vaan vietän paljon aikaa koneella ja vapaa-aikaa on paljon, eli on aikaa keksiä vaikka hehkulamppu(harmi että keksitty jo).
Minä, Iipu <3
Minä, Iipu <3
Jipii! Hyvä, että ehdokkaita löytyy. Jutut/ehdotukset/mitä vain voitte lähettää minulle yksityisviestinä tai sähköpostina os. rozelius@netti.fi.
Täällä olisi yksi innokas toimittaja teille... Itse toimin yhden verkkolehden toimittajana..
Mikäli vielä otatte siis toimittajia.. Toimittaja simikin olisi valmiina jo...
Mikäli vielä otatte siis toimittajia.. Toimittaja simikin olisi valmiina jo...
Prue- Taapero
- Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 32
Registration date : 08.07.2008
Kyllä, toimittajia otetaan koko ajan vastaan! Lukekaapa nyt Simoguen etusivun gallupkysymys ja vastatkaa siihen, ennen kuin alatte tehdä mitään juttuja valmiiksi. Pidän galluppia nyt ainakin viikon (ensi viikolla olen ratsastusleirillä enkä pääse koneelle) ja katsotaan sitten, miten käy. Mutta jos "kyllä" - vastauksia tulee eniten, teemme lehden suunnilleen tähän tyyliin (eli sivut kuvina ja lehti olisi selattava). Toivottavasti ymmärsitte!
Kyllähän tuosta selvää sai.. Ihan kivalta kuulostaisi tuollainen, että lehteä olisi mahdollisuus selata.. Miten muuten on voiko itselleen tehdä ns. toimittajasimin, joka sitten aina esiintyy artikkelin/jutun tekijän kohdalla?
Hmm... Ja herää vielä yksi kysymys nyt näin öiseen aikaan. Eli siis onko tämä Simogue nyt sitten muotilehti pelkästään? Eli siis vain tyyliin liittyviä juttuja jne? Vai onko kyseessä hieman laajempi alue?
Hmm... Ja herää vielä yksi kysymys nyt näin öiseen aikaan. Eli siis onko tämä Simogue nyt sitten muotilehti pelkästään? Eli siis vain tyyliin liittyviä juttuja jne? Vai onko kyseessä hieman laajempi alue?
Prue- Taapero
- Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 32
Registration date : 08.07.2008
Prue kirjoitti:Miten muuten on voiko itselleen tehdä ns. toimittajasimin, joka sitten aina esiintyy artikkelin/jutun tekijän kohdalla?
Eli siis onko tämä Simogue nyt sitten muotilehti pelkästään? Eli siis vain tyyliin liittyviä juttuja jne? Vai onko kyseessä hieman laajempi alue?
Toimittajasimin voi tehdä, ja se voi olla niin samannäköinen tai erilainen kuin itse olet. Kunhan näette elokuun (tai heinäkuun, jos saan sen aikaisemmin valmiiksi) selattavan numeron, ymmärrätte varmaan kaiken sitten paremmin
Simogue on muotia, sisustusta, tarinoita... ihan mitä vain simien elämään liittyvää.
Haluaisin toimittajaksi
Jooh. Toimittajan paikka olisi todella hieno. Olen aika kokenut The Sims 2'den pelaaja, ja omistan nämä lisäosat/kamasetit:
Matkoilla, Vuodenajat, Kauppa auki, Lemmikkielämää, Yliopisto sekä Juhlien! kamasetti. Saan uusia lisäosia melko tiuhaan tahtiin. Artikkeleista tulisi luultavasti aika monipuolisia.
Tein kaksi esimerkkiä.
https://2img.net/h/oi35.tinypic.com/j7yooh.jpg
https://2img.net/h/oi33.tinypic.com/15ote6c.jpg
Juu, tosiaankin, en osaa oikeastaan tuon parempia tehdä, mutta yritän parhaani.
Huom! En lataa esineitä, vaatteita, hiuksia ynm. mistään. Toivottavasti se ei haittaa yhtään.
- Leah
Matkoilla, Vuodenajat, Kauppa auki, Lemmikkielämää, Yliopisto sekä Juhlien! kamasetti. Saan uusia lisäosia melko tiuhaan tahtiin. Artikkeleista tulisi luultavasti aika monipuolisia.
Tein kaksi esimerkkiä.
https://2img.net/h/oi35.tinypic.com/j7yooh.jpg
https://2img.net/h/oi33.tinypic.com/15ote6c.jpg
Juu, tosiaankin, en osaa oikeastaan tuon parempia tehdä, mutta yritän parhaani.
Huom! En lataa esineitä, vaatteita, hiuksia ynm. mistään. Toivottavasti se ei haittaa yhtään.
- Leah
Leah- Vauva
- Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 09.09.2008
Minä myös voin tulla ilomielin toimittajaksi olen jo tähän numeroon ottaut muutaman muotivinkin ja julkkiksen haastattelun. Ladattuja käytän ja kaikki lisäosat omistan myös kamasetit. elämäntarinatkin mulla on. simiä pelaan päivittäin ja olen myös tietokoneella jokapäivä.
Vieraili- Vierailija
Hee, minäminä! - Kiltisti jos pyydän, pääsenkö?
Niin ja aktiivisia kun kerran tarvittiin, niin luulen olevani melkoisen aktiivinen. Joskus sattuu niitäkin päiviä, ettei pääse koneelle kun aika ei riitä reenien ja koulun takia.. Muuten kyllä vietän aikaa koneella aikas paljonkin.
Ja toimittajaksi siis haluaisin. (:
Niin ja aktiivisia kun kerran tarvittiin, niin luulen olevani melkoisen aktiivinen. Joskus sattuu niitäkin päiviä, ettei pääse koneelle kun aika ei riitä reenien ja koulun takia.. Muuten kyllä vietän aikaa koneella aikas paljonkin.
Vieraili- Vierailija
Pompa kirjoitti:Hee, minäminä! - Kiltisti jos pyydän, pääsenkö?
Kyllä pääset.
Juu tuota toimittajaksi kyselisin. (olen laittanut viestiä jo moneen paikkaan sry:D ) Omistan Simssin ja siihen yöelämää. Ehkä eniten haluaisin kirjoittaa talorempoista tai muodonmuutoksesta. Jos alan taloremppaamaan niin ajattelin sellaista että otan jonkun valmis kodin mihin simit muuttaessa tahtovat remontoida vanhaa taloa (Valmiskotia) ja aina joka lehdessä remointoitaisiin 1 tai 2 huonetta ja kun talo on valmis niin näyttäisin sen vielä kokonaisuutena. Oliko aivan tyhmä idea? Mutta siis miulle käy melkein kaikki aiheet kirjoittamiseen!
Vefna- Vauva
- Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 25.10.2008
Kiinnostunut!
Lottu kirjoitti:Kiinnostaisiko sinua ryhtyä Simoguen toimittajaksi? Onko sinulla juttuehdotuksia valmiina vai oletko muuten vain intoa täynnä? Sehän sopii! Vastaa tähän viestiin tai lähetä minulle yksityisviestiä, ja hyvin suurella todennäköisyydellä sinut valitaan toimittajaksemme.
Tarvitsemme...
- toimittajia
- toimittajia
- toimittajia
- ideoiden keksijiä
Hei! Minä olisin kiinnostunut toimittajan "urasta". Olen aina ollut kiinostunut kaikesta tälläisestä, mutta yksinkertaisesti en raaski tehdä mitään tälläistä lehteä ja aikakaan ei riittäisi. Minulla on kaikki The Simssit ja The Sims 2:set. Vilkas mielikuvitus ja 24/7h nauraminen ei käy työlääksi joten, sopisin varmasti tähän tehtävään toimittajana ja/tai ideoitsiana . Olen yläasteella ja menossa lukioon .
puhelintolppa- Lapsi
- Viestien lukumäärä : 192
Ikä : 31
Registration date : 26.10.2008
puhelintolppa kirjoitti:Lottu kirjoitti:Kiinnostaisiko sinua ryhtyä Simoguen toimittajaksi? Onko sinulla juttuehdotuksia valmiina vai oletko muuten vain intoa täynnä? Sehän sopii! Vastaa tähän viestiin tai lähetä minulle yksityisviestiä, ja hyvin suurella todennäköisyydellä sinut valitaan toimittajaksemme.
Tarvitsemme...
- toimittajia
- toimittajia
- toimittajia
- ideoiden keksijiä
Hei! Minä olisin kiinnostunut toimittajan "urasta". Olen aina ollut kiinostunut kaikesta tälläisestä, mutta yksinkertaisesti en raaski tehdä mitään tälläistä lehteä ja aikakaan ei riittäisi. Minulla on kaikki The Simssit ja The Sims 2:set. Vilkas mielikuvitus ja 24/7h nauraminen ei käy työlääksi joten, sopisin varmasti tähän tehtävään toimittajana ja/tai ideoitsiana . Olen yläasteella ja menossa lukioon .
Pääset toimittajaksi.
Vefna kirjoitti:Juu tuota toimittajaksi kyselisin. (olen laittanut viestiä jo moneen paikkaan sry:D ) Omistan Simssin ja siihen yöelämää. Ehkä eniten haluaisin kirjoittaa talorempoista tai muodonmuutoksesta. Jos alan taloremppaamaan niin ajattelin sellaista että otan jonkun valmis kodin mihin simit muuttaessa tahtovat remontoida vanhaa taloa (Valmiskotia) ja aina joka lehdessä remointoitaisiin 1 tai 2 huonetta ja kun talo on valmis niin näyttäisin sen vielä kokonaisuutena. Oliko aivan tyhmä idea? Mutta siis miulle käy melkein kaikki aiheet kirjoittamiseen!
Pääset kyllä toimittajaksemme, mutta noita remontti- ja sisustusjatkosarjoja meillä on kyllä aika tavalla. Siinä mielessä siis huono ajatus...
Lottu kirjoitti:puhelintolppa kirjoitti:Lottu kirjoitti:Kiinnostaisiko sinua ryhtyä Simoguen toimittajaksi? Onko sinulla juttuehdotuksia valmiina vai oletko muuten vain intoa täynnä? Sehän sopii! Vastaa tähän viestiin tai lähetä minulle yksityisviestiä, ja hyvin suurella todennäköisyydellä sinut valitaan toimittajaksemme.
Tarvitsemme...
- toimittajia
- toimittajia
- toimittajia
- ideoiden keksijiä
Pääset toimittajaksi.Vefna kirjoitti:Juu tuota toimittajaksi kyselisin. (olen laittanut viestiä jo moneen paikkaan sry:D ) Omistan Simssin ja siihen yöelämää. Ehkä eniten haluaisin kirjoittaa talorempoista tai muodonmuutoksesta. Jos alan taloremppaamaan niin ajattelin sellaista että otan jonkun valmis kodin mihin simit muuttaessa tahtovat remontoida vanhaa taloa (Valmiskotia) ja aina joka lehdessä remointoitaisiin 1 tai 2 huonetta ja kun talo on valmis niin näyttäisin sen vielä kokonaisuutena. Oliko aivan tyhmä idea? Mutta siis miulle käy melkein kaikki aiheet kirjoittamiseen!
Pääset kyllä toimittajaksemme, mutta noita remontti- ja sisustusjatkosarjoja meillä on kyllä aika tavalla. Siinä mielessä siis huono ajatus...
TARKOITTAAKO TÄMÄ NYT SITÄ, ETTÄ MINUSTA TULEE TOIMITTAJA JA SAAN JUTTUJANI LEHTEEN? 0.0 *shokissa* Jihuu! Mutta minulta juuri vanheni photoshop vai mikä nyt onkaan ja nyt harjoittelen Gimpin käyttöä, joten en varmaan heti ala sivuja vääntämään eli joku saa ne tehdä puolestani jos olen ymmärtänyt oikein. Saanko jo juttujani seuraavaan lehteen?
puhelintolppa- Lapsi
puhelintolppa kirjoitti:
TARKOITTAAKO TÄMÄ NYT SITÄ, ETTÄ MINUSTA TULEE TOIMITTAJA JA SAAN JUTTUJANI LEHTEEN? 0.0 *shokissa* Jihuu! Mutta minulta juuri vanheni photoshop vai mikä nyt onkaan ja nyt harjoittelen Gimpin käyttöä, joten en varmaan heti ala sivuja vääntämään eli joku saa ne tehdä puolestani jos olen ymmärtänyt oikein. Saanko jo juttujani seuraavaan lehteen?
Juu, olet toimituksessa. Jos teet juttusi 4. nro:n deadlineen mennessä (mikä saattaa olla kaaaukana kaukaisuudessa rikkinäisen kompuutterini takia) ja jos juttu mahtuu lehteen, saatat hyvinkin päästä 4. numeroon.
Lottu, eli siis voisitko laitata vaikka yleisesti jonnekin tiedot mm. vaki fontista yms. pitääkö lehden sivujen tausta olla valkoinen ja jokainen toimittaja siis tekee yhden jutun?
Niin ja teetkö sinä nämä mm. Decor sarjat ja muut ja mitä nämä toimittajat eivät saa tehdä?
Niin ja teetkö sinä nämä mm. Decor sarjat ja muut ja mitä nämä toimittajat eivät saa tehdä?
puhelintolppa- Lapsi
Se Decor on ihan kokonaan mun kehittämä Lottu tekee ne jutut jotka ovat "ensi numerossa" esim. muotiekstra jne.. Fontin saa itse päättää. Suunnilleen saat tehdä melkein ihan vapaasti juttusi paitsi että sivun koko pitää olla oikean kokoinen ja tietenkin juttusi pitää olla simssiin liittyvää
Lottu täydentää...
Lottu täydentää...
puhelintolppa kirjoitti:Lottu, eli siis voisitko laitata vaikka yleisesti jonnekin tiedot mm. vaki fontista yms. pitääkö lehden sivujen tausta olla valkoinen ja jokainen toimittaja siis tekee yhden jutun?
Öö öö...
Fonttina saa käyttää mitä vain, mutta itse suosin esim. Gill Sans MT, Sans, Arial, ihan perusfontteja siis, joista saa selvää. Otsikko saa olla sitten erilainen. Mutta olisi hyvä, että sama fontti jatkuisi koko jutun ajan eikä vaihtuisi välillä.
Taustan pitää olla sellainen, että teksti näkyy siitä hyvin - esim. musta tausta käy keltaiselle tai valkoiselle tekstille, mutta ei ole kamalan järkevää kirjoittaa keltaisella valkoiselle taustalle. Taustana saa olla myös jokin kuva.
Toimittajat saavat tehdä vaikka kymmenen juttua viikossa, jos tahtovat, mutta pyrin siihen, että jokaiselta tekijältä tulee ainakin yksi juttu lehteen - siirrän sitten "ylimääräisiä" juttuja myöhempiin lehtiin (mutta esim. jouluiset jutut tietysti joulukuun nro:n yms.)
Olen tehnyt kaikki jutut, joissa lukee "Teksti: Lottu" siellä vasemmassa yläkulmassa ensimmäisellä sivulla. Näin toimittaja on helppo tarkistaa.
Toimittajat eivät saa tehdä mitään rasistisia tai pienemmille sopimattomia juttuja - lehtihän on tarkoitettu jokaiselle. Kannattaa myös keksiä jotain omaperäistä - selaamalla vaikkapa Kodin Kuvalehteä, Suosikkia, Dekoa tai mitä tahansa voi löytää jutunjuurta.
Ohhoh, pitkä viesti.
en tiedä onko tämä oikea paikka kysymykselleni, mutta kysynpä kuitenkin!
Miten on tietokoneesi laita? Kunnossa tai jotai?
Miten on tietokoneesi laita? Kunnossa tai jotai?
mä voin vastata! Lotun kone on kerta kaikkiaan... en viitti ees sanoo mutta harmaimmasta ja syvimmästä kolosesta jossa ei toimi edes aivot! XD
No voi harmi, syvät osanottoni Lotun tietokoneelle, muuten. Minulla on yksi idea lehteen: Kaikki varmaan tietävät 7-päivää lehdessä on ne missit tai siis ne kisat et pitää tyyliin äänestää hotteinta, niin voisiko semmoisen tehdä?
puhelintolppa- Lapsi
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa