Opiskelukeskustelua
+3
Sinsaukko
Prue
Lottu
7 posters
Sivu 1 / 1
Opiskelukeskustelua
No niin, keskustellaanpa koulusta ja opiskelemisesta.
Minulla alkoi tänään yläaste uudessa koulussa. Huomenna alkaa jo kemiat ja kaikki, toivottavasti on kivaa. Odotan ehkä köksää ja juuri sitä kemiaa eniten, ruotsia en nyt niinkään. Ekassa jaksossa ei ole lempiainettani englantia, nyyh...
Entä te? Millä luokalla olette? Lempiaineenne? Viritetäänpä hieman keskustelua koulusta!
Minulla alkoi tänään yläaste uudessa koulussa. Huomenna alkaa jo kemiat ja kaikki, toivottavasti on kivaa. Odotan ehkä köksää ja juuri sitä kemiaa eniten, ruotsia en nyt niinkään. Ekassa jaksossa ei ole lempiainettani englantia, nyyh...
Entä te? Millä luokalla olette? Lempiaineenne? Viritetäänpä hieman keskustelua koulusta!
Vs: Opiskelukeskustelua
Itse aloitin nyt lukion toisella luokalla.. Tänään oli tällainen lälläti päivä suorastaan, tai no olihan noita tutorin hommia hoidettava koululla.. Kuitenkin huomenna alkaa sitten ihan kunnolla seitsemän tuntia päivässä muuten paitsi keskiviikkona...
Prue- Taapero
- Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 32
Registration date : 08.07.2008
Mulla alkoi viime viikolla yhdeksäs luokka. Viimeinen vuosi peruskoulussa. Kiva. Pitää nostaa arvosanoja, kun pääsi vähän laskemaan viime keväänä. Eikö teillä, Lottu, vielä ole ollut kemiaa ja fysiikkaa? Oho. Meillä alkoi jo viidennellä luokalla molemmat. Ja teillä ei ole englantia. Kumma homma. Yleensähän sitä juuri on koko vuosi. Kai. Ainakin mitä minä olen kuullut. Sori tämmöinen turha viesti. Älkää välittäkö.
// Ahaa- elämys iski. Kiitos infosta.^^
// Ahaa- elämys iski. Kiitos infosta.^^
Viimeinen muokkaaja, sinsaukko pvm La Syys 06, 2008 9:45 am, muokattu 1 kertaa
Siis kyllähän meillä fysiikkaa ja kemiaa on ollut, mutta nyt alkoi se "todellinen" aineilla leikkiminen. (: Meidän koulussa kemia ja fysiikka on jaettu niin, että puolet yläkoulusta on kemiaa ja kasin keväällä alkaa sitten fysiikka (ja samalla kemia loppuu).
Ala-asteen viimeistä luokkaa käyn (:
// Niin ja englanti on lempiaineeni :D
// Niin ja englanti on lempiaineeni :D
Cavalier- Vauva
- Viestien lukumäärä : 40
Ikä : 27
Registration date : 16.08.2008
Itse pidän eniten kuvataiteesta, vaikka meidän opekin on ihan peestä :DDD
Susiprinsessa- Lapsi
- Viestien lukumäärä : 153
Registration date : 30.01.2009
Tällä hetkellä minun lempiaineitani ovat kuvis, köksä ja liikunta. Lukuaineista pidän varsinkin äikästä, sillä kirjoitamme paljon aineita ja luemme useita kirjoja.
Nyt lukujärjestykseni on, hmm, aamuisin kamala, iltapäivisin hyvä. Joka aamu täytyy olla koulussa kahdeksalta! Olisipa edes yksi ysiaamu... Ma ja ti pääsen kolmelta, ke ja pe kahdelta ja torstaina yhdeltä! <3 Lukkari vaihtuu taas pian onneksi...
Nyt lukujärjestykseni on, hmm, aamuisin kamala, iltapäivisin hyvä. Joka aamu täytyy olla koulussa kahdeksalta! Olisipa edes yksi ysiaamu... Ma ja ti pääsen kolmelta, ke ja pe kahdelta ja torstaina yhdeltä! <3 Lukkari vaihtuu taas pian onneksi...
Lottu, suorastaan kadehdin sinua. Minulla on viikossa lähes puolet päivistä kahdeksasta neljään... -.-
Susiprinsessa- Lapsi
Saas nähdä, mitä uusi lukkari tuo tullessaan. Saamme uudet lukujärjestykset ensi viikolla nimittäin.
Kauheasti kokeita tulossa; ensi viikolla uskonnon koe + ruotsin ja saksan sanakokeet, bilsan koe (apua, unohdin tuon täysin!) JA vielä pitäisi palauttaa sellainen kuvistyökin, johon pitäisi piirtää vielä kaksi kuvaa. Sen jälkeen tulossa mm. hissan ja terveystiedon kokeet. Eli lukemaan sitten vain!
Kauheasti kokeita tulossa; ensi viikolla uskonnon koe + ruotsin ja saksan sanakokeet, bilsan koe (apua, unohdin tuon täysin!) JA vielä pitäisi palauttaa sellainen kuvistyökin, johon pitäisi piirtää vielä kaksi kuvaa. Sen jälkeen tulossa mm. hissan ja terveystiedon kokeet. Eli lukemaan sitten vain!
Kuinka aikaisin muuten luette kokeisiin? Itse luin nykyään vain päivää ennen kun en aikaisemmin ehdi. Ja ei, en käytä kokeisiinlukuaikaa dataamiseen
Susiprinsessa- Lapsi
Riippuu kokeesta; matikan kokeisiin kertaan viimeisenä iltana, samoin äikkää ja sanakokeita. Lukuaineisiin valmistaudun 3-4 päivän ajan, varsinkin jos on vaikeaa asiaa ja suuri koealue, kuten nytkin historiassa.
Taas alkoi koulu: miltä nyt tuntuu? Onko moni menossa johonkin uuteen kouluun? Aloittaa yläasteen tai lukion?
Tänään minulla alkoi koulu ja jatkan samassa koulussa kuin ennenkin. Juuri mikään ei ole muuttunut ruokailuaikoja lukuunottamatta. Aamulla heräsin jo varhain, hieman yli kahdeksan ja kymmeneltä alkoi koulu rehtorin puheella. Onneksi se ei venähtänyt kamalan pitkäksi, joten pääsimme heti luokkiin. Luokanvalvojamme jakoi meille lukujärjestykset, mistä emme aluksi saaneet selvää, mutta pian alkoi jo hahmottua. Samalla saimme ohjeita sikainfluenssan varalle ja kertasimme käyttäytymissääntöjä. Luokallemme saapui myös uusi oppilas, kuten jo arvelimmekin kavereidemme kanssa.
Huomenna sitten koulu alkaa oikeasti, hohhoijaa.
Tänään minulla alkoi koulu ja jatkan samassa koulussa kuin ennenkin. Juuri mikään ei ole muuttunut ruokailuaikoja lukuunottamatta. Aamulla heräsin jo varhain, hieman yli kahdeksan ja kymmeneltä alkoi koulu rehtorin puheella. Onneksi se ei venähtänyt kamalan pitkäksi, joten pääsimme heti luokkiin. Luokanvalvojamme jakoi meille lukujärjestykset, mistä emme aluksi saaneet selvää, mutta pian alkoi jo hahmottua. Samalla saimme ohjeita sikainfluenssan varalle ja kertasimme käyttäytymissääntöjä. Luokallemme saapui myös uusi oppilas, kuten jo arvelimmekin kavereidemme kanssa.
Huomenna sitten koulu alkaa oikeasti, hohhoijaa.
En mennyt yläasteelle enkä lukioon vaan ihan normaalisti jatkan koulunkäyntiäni yläasteella. Heräsin joskus kahdeksalta ja klo kymmenen kokoonnuttiin kotiluokkiin. Meille oli tullut uusi luokanvalvoja, koska edelline jäi äitiyslomalle.
Aluksi "pelasimme" sellaista leikkiä, että jokainen sia valita korttipakasta kortin ja sitten jos vaikka otti 5 niin piti kertoa viisi asiaa itsestään. Huomenna onkin sitten ihan kamala päivä kun on tylsiä oppiaineita...
Aluksi "pelasimme" sellaista leikkiä, että jokainen sia valita korttipakasta kortin ja sitten jos vaikka otti 5 niin piti kertoa viisi asiaa itsestään. Huomenna onkin sitten ihan kamala päivä kun on tylsiä oppiaineita...
Minulla alkoi noin viikko sitten lukio. Ensimmäinen päivä oli rasittava, kun piti tehdä lukujärjestystä. Muuten on mennyt ihan mukavasti ja opettajissakaan ei ole (ainakaan vielä) pettymyksiä. Se on vain harmi, kun pitää käydä lukemassa ruotsia toisessa lukiossa. Aloin lukemaan ruotsia jo ala-asteella ja minun nykyisessä koulussani ei ole mahdollisuutta siihen, joten toisessa koulussa käyn.
Millaisia lukujärjestyksiä teiltä muuten löytyy?
Minulla on suunnilleen tällainen:
MA 9-13
TI 8-15
KE 8-13
TO 9-16
PE 8-15
Ihmeen lyhyitä päiviä tuossa nuo maanantai ja keskiviikko, varsinkin kun pääsee yhdeltä. Saa nähdä, mitä muut jaksot tuovat tullessaan...
Minulla on suunnilleen tällainen:
MA 9-13
TI 8-15
KE 8-13
TO 9-16
PE 8-15
Ihmeen lyhyitä päiviä tuossa nuo maanantai ja keskiviikko, varsinkin kun pääsee yhdeltä. Saa nähdä, mitä muut jaksot tuovat tullessaan...
Mun lukkari näyttää tällä hetkellä tältä:
Ma: 10-14
Ti:9-15
Ke:9-15
To:8-14
Pe:8-15
Ihan ookoo minun mielestäni
Ma: 10-14
Ti:9-15
Ke:9-15
To:8-14
Pe:8-15
Ihan ookoo minun mielestäni
Joo aika rentoja teillä :DD Jää aikaa tehä muutakin ku hikettää koulussa
Susiprinsessa- Lapsi
Mullakin on mun mielestä ihan mukava lukujärjestys.
Ma: 9-14
Ti: 8-15
Ke: 8-15
To: 10-15
Pe: 10-15
Ma: 9-14
Ti: 8-15
Ke: 8-15
To: 10-15
Pe: 10-15
Myarin- Lapsi
- Viestien lukumäärä : 198
Registration date : 09.07.2008
Olisipa meilläkin lyhyt perjantai, vihaan tämän jakson perjantaita! Onneksi niitä tarvitsee kärsiä enää kokonaiset kolme kappaletta...
Ihanaan perjantaipäivään kuuluu kemian kaksoistunti, enkkua, ruotsia, äikkää, uskontoa ja pisteenä iin päälle vielä matikkaa. Tuossa ruotsin tunnin jälkeen alkaa jo pikku hiljaa väsyttää...
Jee, huomenna kuvista (:
Ihanaan perjantaipäivään kuuluu kemian kaksoistunti, enkkua, ruotsia, äikkää, uskontoa ja pisteenä iin päälle vielä matikkaa. Tuossa ruotsin tunnin jälkeen alkaa jo pikku hiljaa väsyttää...
Jee, huomenna kuvista (:
Huh, en tosiaan kadehdi sinua Lottu. Mulla on ihan mukava perjantai.
Englantia, historiaa, kemiaa ja sitten kotitalouden kaksoistunti.
Englantia, historiaa, kemiaa ja sitten kotitalouden kaksoistunti.
Myarin- Lapsi
- Viestien lukumäärä : 198
Registration date : 09.07.2008
Tänään meillä oli äikän koe ja meni tosi hyvin vaikka sitä vähän jännitinkin! =) Oli paljon helpompi kuin luulin...
Oli muutenkin kiva päivä tänään, liikunnassa paransin sekä korkeus- että pituushyppysuorituksiani (ja viime viikolla paransin myös 50m ja 1500m juoksuja aika roimasti). Korkeutta pitäisi harjoitella, sillä se on aikas hankalaa... Se keppi on tosi pelottava :S
Ihanaa, hissan koe parin viikon kuluttua ja asiat ovat kamalan hankalia...
Oli muutenkin kiva päivä tänään, liikunnassa paransin sekä korkeus- että pituushyppysuorituksiani (ja viime viikolla paransin myös 50m ja 1500m juoksuja aika roimasti). Korkeutta pitäisi harjoitella, sillä se on aikas hankalaa... Se keppi on tosi pelottava :S
Ihanaa, hissan koe parin viikon kuluttua ja asiat ovat kamalan hankalia...
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa